TM
G. XXV Br. 1-4 Str. 13 - 29 Niš januar - decembar 2001.
UDK
316:37(091)
Originalni naučni rad
P. V. Masgrejv
(P. V. Musgrave)
Univerzitet Monaš
Viktorija (Australija)
(Victoria (Australia))
ISTORIJSKA SOCIOLOGIJA OBRAZOVANJA: RAZMIŠLJANJA
PRI PONOVNOM ČITANJU DIRKEMOVE "EVOLUCIJE OBRAZOVNE MISLI" (1938)
Rezime
U prvom delu rada Dirkemova istorija francuskog obrazovanja stavlja se
u svoj istorijski i sociološki kontekst. Kratak rezime njenog sadržaja
otkriva njen implicitni sociološki okvir. U sledećem delu razmatraju se
slabosti u istorijskoj i sociološkoj teoriji i metodi Dirkemove knjige.
Konačno, izvlače se pouke koje se odnose na sadašnje stanje istorijske
sociologije australijskog obrazovanja, kako u njegovom tradicionalnom obliku,
tako i u nekoliko prionirskih primera pod uticajem postmodernističkih istorijskih
tendencija.
Ključne reči: istorijska sociologija obrazovanja, teorija sociološke
metode, institucija, društvena solidarnost
THE HISTORICAL
SOCIOLOGY OF EDUCATION: REFLECTIONS ON A REREADING OF DURKHEIM'S "THE EVOLUTION
OF EDUCATIONAL THOUGHT" (1938)
Summary
The first section sets
Durkheim's history of French education in its historical and sociological
context. A brief résumé of its contents reveals its implicit sociological
framework. In the next section the weaknesses in historical and sociological
theory and method in Durkheim's book are discussed. Finally, lessons are
drawn relating to the present state of the historical sociology of Australian
education, both in its traditional mode in the very few pioneering examples
influenced by post-modernist historical tendencies.
Key words: historical
sociology of education, theory of sociological method, institution, social
solidarity