TM
G. XXV Br. 1-4 Str. 103 - 120 Niš januar - decembar 2001.
UDK
316.25 ANALA
Pregledni članak
Pavle Milenković
Filozofski fakultet, Novi Sad
E-mail: pavlemil@ptt.yu
TEORIJSKO-METODOLOŠKE IMPLIKACIJE
PROMENA UNUTAR ISTORIOGRAFSKOG DISKURSA
Rezime
U ovom radu raspravlja se pre svega o posledicama preobražaja unutar istoriografskog
diskursa iz ugla francuske istoriografske tradicije, pre svega strukturalne
istoriografije, odn. škole Anala. Razlozi ovoj "jednostranosti" i favorizovanju
jedne tradicije na račun ostalih leži, naravno, osim u (subjektivnoj) ograničenosti
autora ovoga spisa, i u činjenici da je škola Anala, po autoritativnom
sudu ostalih istraživača, verovatno najuticajnija orijentacija u istoriografiji
u poslednjih nekoliko decenija.
Ključne peči: istoriografija, škola Anala, kvantitativni pristup,
istorijska sociologija, sociološka istorija
THEORETICAL-METHODOLOGICAL
IMPLICATIONS OF CHANGES IN THE HISTORIOGRAPHIC DISCOURSE
Summary
This article discusses
the consequences of changes within historiographic discourse from the point
of view of French historiographic tradition, before all structural historiographic,
that is the school of Anal. The reasons for this 'one-sided' favouring
of one tradition undermining the rest lies of course, besides in (subjective)
limitations of the author of the article, also in the fact that the school
of Anal, according to the judgment of other researchers, is the most influential
orientation in the historiographic in the last couple of decades.
Key words: historiographic,
shool of Anal, quantitative approach, Historical Sociology, sociological
tradition