TM
G. XXVI Br. 3 Str. 359 - 369 Niš jul - septembar 2002.
UDK
159.953.5:796.012.1
Originalni naučni rad
Aleksandar
Milojević, Miroslav Komlenić
Filozofski fakultet
Niš
MOTORIČKO UČENJE
Rezime
Opšte definicije učenja govore o tome da je učenje svestan proces sticanja
znanja i veština koji se ostvaruje najčešće kroz namerno ponavljanje. Veći
deo opisa se odnosi i na motorno učenje. Većina autora koji su se bavili
proučavanjem, motornog učenja se slažu sa Punijem, Fitsom, i Posnerom da
se proces motornog učenja odvija u tri faze i to: a) kognitivna faza u
kojoj vežbač postaje svestan zadatka, b) asocijativna faza u kojoj se pokušava
izvođenje zadatka, c) autonomna faza (prema Puniju faza autonomizacije)
u kojoj se zadatak izvodi bez naročite pažnje i potrbe za korekcijom.
Sve veći broj istraživača obraća pažnju na fenomen fidbeka u procesu
vežbanja i motornog učenja..
Ključne reči: učenje, motoričko učenje, motoričke veštine, motorne
navike, fidbek.
MOTOR LEARNING
Summary
General definition of learning states that learning is a cognitive process
of acquiring know ledge and skills which is realised through purposeful
repetition. Large part of description is referred to motor learning. Most
of the authors agree with Puni Ass. and Fitts and Posner that the motor
learning is taking place in there phases: a) Cognitve phase in which the
subject becomes aware of the task, b) Associative phase in which the task
is attempted, c) Autonomous phase (according to Puni the phase of autonomisation)
in which the task is performed without full attention and the need to correct
it.
More and more studies pay attention to feedback phenomenon in the process
of training and motor learning.
Key words: learning, motor learning motor skills, feedback, motor
habits.