TM G.XXIII Br. 3-4 Str. 175 - 191 Niš jul - decembar 1999.
UDK 314.18-057.164+37.031-057.164(083.94)
Prethodno saopštenje

Miomir Ivković
Filozofski fakultet, Niš
SOCIO-DEMOGRAFSKE I OBRAZOVNE KARAKTERISTIKE ASISTENTA PRIPRAVNIKA
Rezime
U radu, koji je u obliku prethodnog saopštenja, izneseni su značajniji rezultati o socijalnim, obrazovnim i demografskim karakteristikama asistenata pripravnika. Podaci su dobiveni istraživanjem koje je urađeno u okviru projekta Didaktičko usavršavanje univerzitetskih saradnika. Oni se odnose na sledeća obeležja i karakteristike asistenata pripravnika: 1. socijalno poreklo, 2. školska sprema roditelja, 3. starost, 4. pol, 5. uslovi stanovanja, 6. uspeh u toku osnovnih studija, 7. znanje stranog jezika 8. posedovanje lične biblioteke 9. pedagoško-psihološko i didaktičko obrazovanje tokom osnovnih studija i 10. didaktičko usavršavanje. Saopštenje je metodički oblikovano tako da ima teorijsko-metodološku napomenu (uvod), diskusiju rezultata i zaključnu napomenu.
Ključne reči: asistenti pripravnici, univerzitetska nastava, socijalno poreklo, demografske karakteristike, obrazovne karakteristike, didaktičko usavršavanje.

SOCIO-DEMOGRAPHIC AND EDUCATIONAL CHARACTERISTICS OF JUNIOR ASSISTANTS
Summary
The paper, in the form of a preliminary report, presents some noteworthy results concerning social, educational and demographic characteristics of junior assistants. The data were obtained on the basis of a research carried out within a project Didactic Advanced Training of the University Junior Teaching Staff. They apply to the following traits and characteristics of junior assistants: 1. social origin, 2. parents' level of education, 3. age, 4. sex, 5. lodging conditions, 6. achievement shown during undergraduate studies, 7. knowledge of foreign languages, 8. possession of a personal library, 9. pedagogic-psychological and didactic training during undergraduate studies and 10. didactic advanced training. The report was methodically tailored to have a theoretical-methodological comment (introduction), discussion of the obtained results and a concluding statement.
Key words: junior assistants, university instruction, social origin, demographic characteristics, educational characteristics, didactic advanced training.